social marketing



تبلیغات دیجیتال امروزه بسیار پرطرف دار و پرکاربرد شده است. اما اگر بدون هدف و برنامه‌ ریزی قبلی شروع به اجرای کمپینی کنید، ممکن است از هیچکدام از مزایای آن نتوانید استفاده کنید. اگر قصد اجرای کمپین دیجیتال برای محصول یا سرویس خود دارید، بهتر است قبل از شروع به چند نکته توجه کنید:

 

۱. هدف داشته باشید.


هدف


نمایش نام تجاری، محصول یا سرویس به مشتریان بالقوه آن برای توسعه کسب و کارتان امری لازم است. اما توجه داشته باشید که برای هر برنامه تبلیغاتی‌ باید هدفی واضح و روشن ترسیم کنید.

دقیقا مشخص کنید که در حال چه چیزی را تبلیغ می‌کنید (به عنوان مثال آیا کمپین را برای آگاهی از نام تجاری تان اجرا کرده‌اید یا برای تشویق مخاطبان به خرید و یا دنبال شرکت کنندگانی برای یک رویداد خاص بوده‌اید؟). پس از تعیین این هدف، نتیجه دلخواه و رفتاری که می‌خواهید تبلیغ تان داشته باشد را ترسیم کنید.

 

۲. در تبلیغ تان دعوت‌کننده(CTA) قرار دهید.


Call to Action


هنگامی که تصمیم گرفتید مشتری بالقوه‌ تان بعد از دیدن تبلیغ چه کاری را باید انجام دهد (مثلا پر کردن اطلاعات فرم)، باید مطمئن شوید که با این هدف ارتباط برقرار می ‌کنید. ممکن است ساده به نظر برسد اما، قرار دادن دکمه‌ هایی مانند «همین حالا ثبت ‌نام کنید» یا «سفارش خودتان را وارد کنید» به مخاطبان انگیزه‌ای می‌دهد تا قدم بعدی را با کلیک بر روی تبلیغ بردارند.

یک تبلیغ موثر، هدف و دعوت کننده دارد تا به این ترتیب مانع از دست رفتن تعامل شود.

 

 

 

۳. تبلیغ ‌تان را قابل اندازه‌ گیری کنید.


تحلیل نتیحه



مهم‌ترین جنبه بازاریابی دیجیتال، قابلیت اندازه‌ گیری آن است. پس از تعیین هدف و دعوت ‌کننده، نوبت به رهیابی میزان موفقیت یا شکست آن رسیده است. باید به ناکارآمدی دعوت‌ کننده، زبان یا تصاویر تبلیغ ‌تان آگاه باشید تا بتوانید در دور بعدی اجرای کمپین، آن‌ها را تغییر دهید.

برای ردیابی موفقیت تبلیغات دیجیتال ‌تان، تعداد کلیک ها، عضویت ها و… را مد نظر قرار دهید. با این کار، در گذر زمان می‌توانید کمپین های تبلیغاتی تان را با هم مقایسه کنید و متوجه شوید چه مواردی برای مخاطبان جذاب بوده و تاثیر بیشتری داشته است.

 

۴. به موبایل به چشم مهم ترین دستگاه نگاه کنید.

در تبلیغات دیجیتالی، موبایل را بسیار جدی بگیرید. پیش‌بینی می‌شود ۷۳٫۶ درصد از بزرگسالان در آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۶ از گوشی‌های هوشمند استفاده خواهند کرد. این رقم برای کاربران تبلت ۵۳٫۶ درصد تخمین زده شده است.

همچنین به گزارش eMarketer، تا سال ۲۰۱۹ میزان هزینه برای تبلیغات موبایلی به هزینه‌های تبلیغات تلویزیونی خواهد رسید.

پس شما هم با این روند همراه شوید و از قابلیت‌ این دستگاه‌های قابل حمل، بیشترین استفاده را برای رسیدن به اهداف تان ببرید.

 

۵. از کانال‌های متفاوت خودتان را نشان دهید.

یکی از قوانین تبلیغات می‌گوید که  یک مشتری معمولی باید قبل از اقدام، تبلیغی را حداقل ۳ بار مشاهده کند. از کانال‌های مختلف برای دسترسی به مشتریان تان استفاده کنید تا شانس دیده شدن افزایش یابد. کمپین های یکپارچه بازاریابی، آگاهی مشتریان را بالا برده و تعداد مشتریان بالقوه شما را به طرز چشم گیری افزایش می‌دهد.