مطالب آموزشی بازاریابی و تبلیغات

این بلاگ جهت گردآوری مطالب مفید در حوزه بازاریابی و تبلیغات برای خوانندگان عزیز ایجاد شده است.

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

تبلیغاتی موبایلی به سبک جدید و حرفه ای

صنعت تبلیغات موبایلی به سرعت گام برمی‌دارد. در جهان شاهد آن بوده‌ایم که طی ۶ سال گذشته، این صنعت تبدیل به یکی از اصلی ‌ترین کانال‌های تبلیغات شده که توسط بسیاری برندها، کسب ‌و کارها وتوسعه دهنده‌گان در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چگونه کسب‌وکارها می‌توانند در این صنعتِ در حال رشد در صدر بمانند؟



بازاریابی موبایلی



پاسخ در گرو بهره‌ گیری از تحقیق و توسعه با استفاده از تحلیل بخش ‌های کلیدی داده‌ها و استفاده از تکنولوژی برای پیاده‌ سازی نکات به ‌دست آمده از آن در کمپین‌ تبلیغات موبایلی است.

 

برای این که کارآمد بودن این راهکار را تعیین کنیم، ابتدا بهتر است تا کاربردهای تحقیق و توسعه را جداگانه بررسی کرده تا بفهمیم این دو چگونه در کنار هم معنا پیدا می‌کنند.

تحقیق در تبلیغات موبایلی بسیار مهم است چراکه پایه تصمیمات کلیدی کمپین‌ها را فراهم می‌کند. این عمل از شناخت نوع مخاطب تا تجزیه و تحلیل شرایط کلی بازار و جمع ‌آوری داده‌های مهم تحقیقات در پیش، پس و حینِ اجرای کمپین را شامل می‌شود. این کار برای هزینه‌کردِ مقرون به صرفه ضروری است.

به طور خاص، ۳ نوع داده وجود دارد که بازاریابان برای رسیدن به تبلیغاتی موبایلی موفق باید درباره آن تحقیق کنند:

 

داده دست اول: شامل اطلاعاتی مانند اطلاعات جمعیتی است که یک کمپانی موبایل آن را از کاربرانش جمع‌آوری می‌کند.

 

داده دست دوم: داده‌هایی که از طریق نهاد جداگانه جمع‌آوری می‌شوند. مانند عملکرد یک کمپین تبلیغات موبایلی و شرایطی که در آن مخاطبان با تبلیغ تعامل داشته اند(مکان‌های جغرافیایی، نوع دستگاه و پلتفرم).

داده دست سوم: آن‌ها شرایط بازار را در کل بررسی می‌کنند. این نوع داده، راهنمایی‌هایی را برای مسیرهای بالقوه توسعه در خود دارد.

هنگامی که این ۳ گروه داده‌ در هماهنگی با هم استفاده شوند، بهترین پایه تصمیم‌ گیری آگاهانه را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر از داده‌ های دست اول برای شناسایی بهترین کاربر، داده‌ های دست دوم برای شناسایی شرایط او و داده ‌های دست سوم برای یافتن بهترین صورت  پیام‌ تبلیغاتی در تمام بازار استفاده می‌کنید، این شانس را دارید که کمپین تبلیغات موبایلی شما عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

اگرچه جمع‌آوری و بررسی این داده‌ها مشکل است ولی تعداد نصب‌های بر پایه موبایل سرسام‌آور بوده و به حدود نصف جمعیت کره زمین می‌رسد. بنابراین حتی اگر کمپین تبلیغات موبایلی بر روی یک اپلیکیشن اجرا شود می‌تواند تعداد بالایی داده را برای بررسی تولید کند.

با توجه به نکات بالا اکنون می‌توان فهمید که چرا تکنولوژی نقش پررنگی را در تحقیقات بازی می‌کند. پیشرفت‌های تکنولوژی که جمع‌آوری تحقیقات و عملکرد کمپین تبلیغات موبایلی را پشتیبانی می‌کند، به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا بیشترین استفاده را از یافته‌هایشان ببرند و در بازار موفق شوند. با بررسی ۳ نوع داده توضیح داده شده روشن می‌شود که تکنولوژی ما را قادر می‌سازد از فواید این داده‌ها استفاده کنیم.

داده‌های دست اول عموما از طریق راه‌کارهای درون-خانه‌ای جمع‌آوری می‌شوند. اما اکثر توسعه‌دهندگان از آنالیزهای بیرونی استفاده می‌کنند تا بتوانند کاربران‌شان را به صورت معنی‌دار بررسی، شمارش و گروه‌بندی کنند.

جمع‌آوری داده‌های دست دوم با شیوع پلتفرم‌های برنامه‌ریزی‌ شده و self-service سرعت گرفته است. این پلتفرم‌ها با همکاری توصیف‌کنندگانِ بازخوردهای مخاطب، به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا عملکرد موثر کمپین را اندازه بگیرند.

ظهور بازار عظیم موبایل، رشد ارائه‌دهندگان داده دست سوم را قدرت بخشید. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ازین پس می‌توانند از تحقیقات بازار کمپانی‌هایی مانند ای‌مارکتر یا نیلسن استفاده کنند. چراکه با گسترش بازار موبایل، این تحقیقات معنای درست و مشخصی به خود گرفته است.

نتیجه تمام این صحبت‌ها، یک رابطه نمادین است که تحقیق و تکنولوژی را تبدیل به شرکای ذاتی برای موفقیت تبلیغات موبایلی می‌کند. پیاده‌سازی هوشمند و به‌کارگیری تکنولوژی به تولید داده کمک می‌کند؛ داده بهتر، تحقیق بهتری را ممکن میسازد؛ تحقیق بهتر، استفاده از تکنولوژی را بهبود می‌بخشد و این حلقه به همین روال ادامه می‌یابد.

کمپانی‌هایی که از تبلیغات استفاده می‌کنند نیز باید برای موفقیت در کسب‌وکار این حلقه مهم را تغذیه کنند. این کار توسط استفاده توام از تحقیق و تکنولوژی تحقق می‌یابد. با این کار آنان آینده‌ای را ترسیم می‌کنند که در آن می‌توان از تبلیغات موبایلی در راهی بهره برد که اقبال کمپانی را رقم زند. به همین دلیل است که استفاده موفقیت‌آمیز از هر ۲ گزینه ارتباط زیادی با کسب‌وکارهای موبایلی دارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نگار سپهری

آخرین اس ام اس های افرادی که در سانحه جان خود را از دست داده اند!!!!

در کشور چین، هر ۸ دقیقه یک نفر جان خود را بر اثر تصادف -به دلیل پیغام دادن در حال رانندگی- از دست می‌دهد. اگر رانندگان از عواقب جدی این کار آگاه شوند، از بروز فاجعه‌های زیادی جلوگیری می‌شود. ایده این بود: آخرین کلمات را ارسال کنید.
کمپین «آخرین کلمات ارسال شده با پیام کوتاه» برنده شیر طلایی جشنواره کن در بخش رسانه شد.
«این اتفاق برای ما نمی‌افتد» این جمله‌ای است که ممکن از ذهن خیلی از رانندگان در حال رانندگی بگذرد. آنها این موضوع را جدی نمی‌گیرند و تصور می‌کنند حادثه از آنها خیلی دور است. این کمپین را آژانس تبلیغاتی  HAVAS WORLDWIDE SHANGHAI چین طراحی و اجرا کرد و در آن  تلفن همراه
۳۵۰ نفر از قربانیان واقعی که بر اثر این اتفاق جان خود را از دست داده بودند جمع‌آوری شد. با نشان دادن پیغام‌های واقعی که در لحظه مرگ آنها ارسال و باعث تصادف شده، به مردم هشدار داده شد که در حال رانندگی پیام کوتاه ارسال نکنند.


Untitled-1


در روز امنیت جاده‌ها، نمایشگاهی برای نشان دادن تلفن‌های شکسته در یک اتفاق واقعی به همراه آخرین پیام ارسالی توسط شخص فوت شده، برای مردم برگزار شد.  این کار پیامی واقعی، واضح و صریح داشت: در حال رانندگی پیغام ندهید!
روی هر تلفن همراه، یک پلاک آویخته شده بود که اطلاعاتی از شخص فوت شده را نشان می‌داد. این اطلاعات شامل نام فرد فوت شده، تاریخ و علت مرگ بود. گوشی‌های شکسته به همراه پلاک‌ها روی دیوارهای سنگی سیاه رنگی قرار داده شدند که نمایشگاه را شبیه به یک قبرستان می‌کرد. با این کار جدی بودن عواقب ارسال پیام در حال رانندگی به مردم نشان داده شد.



smslastwordss1


نتایجی که باعث نجات جان تعداد زیادی از افراد شد.
این نمایشگاه باعث شد بیش از
۴۰ میلیون راننده قسم بخورند که دیگر در حال رانندگی پیام ارسال نمی‌کنند. تلویزیون، روزنامه، رادیو، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مورد این کمپین صحبت کردند. بعد از اجرای این کمپین در سه ماهه اول سال، میزان تصادف‌ها تا ۴۸ درصد کاهش یافت.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نگار سپهری

جذب مشتریان و دربر قرار دادن عواطف آن‌ها


برای موفقیت در فروش بیشتر می بایست فرآیند خرید تا آنجا که ممکن است ساده سازی شود و سعی کنیم برنامه بازاریابی ما بر حواس ۵ گانه مشتری تاثیر بگذارد. همچنین می بایست در پیام بازاریابی خود بر نتایجی که محصولات و یا خدمات ما ایجاد می کند تمرکز کنیم. و بطور کل باید عواطف مشتری را در فرآیند خرید درگیر کنیم.

 

بازاریابی

در این مقاله بر موضوعات زیر تمرکز می کنیم:
۱) هدف اصلی ما از بازاریابی چیست؟
۲) چگونه فرآیند خرید مشتریان را ساده سازی کنیم؟
۳) چگونه حواس پنج گانه مشتری در خرید را درگیر کنیم؟
۴) چگونه بر اساس حواس ۵ گانه مشتریان، آگهی های پر فروش طراحی کنیم؟

تا کنون در همین وب سایت مقالات زیادی ارائه کرده ایم که تصمیمات خرید اغلب بر اساس احساس است و نه بر اساس منطق. شما با خواندن این مقاله در خواهید یافت که چگونه با درگیر کردن احساسی مردم در خرید سود سرشاری را نصیب خود کنید.
بیایید یکبار دیگر تعریف ساده ای از بازاریابی را با هم مرور کنیم.

بازاریابی یعنی هر عملی که انجام می دهید تا مخاطب را به خرید کالا و خدمات شما ترغیب کند. شما به عنوان صاحب کسب و کار همواره باید به این فکر کنید که چگونه مشتریان را به خرید بیشتر از خود ترغیب کنید. در موارد زیادی دیده می شود که برخی کسب و کارها بیشتر کار خرید را برای مشتریانشان سخت تر می کنند.

 

اگر می خواهید در بازاریابی موفق عمل کنید باید بدانید که چگونه باید عواطف مشتریان را درگیر خود کنید. مردم بیشتر از آنکه بر اساس منطق خود خرید کنند، خرید می کنند تا عواطفشان را ارضاء کنند. بعنوان مثال فرض کنید کسی که یک دست مبل را ۱۵۰ میلیون تومان می خرد مگر مبل ۱۰ میلیونی همان نیاز را برآورده نمی کند؟ او مبل گران را می خرد تا در چشم اطرافیان شخصی متمول و موفق جلوه کند. بارها و بارها گفنه ایم که مردم با عواطف خود خرید می کنند و بعد با منطق سعی می کنند آن را توجیه کنند.

 

برای اینکه فروش موفقی داشته باشید، باید ویژگی های محصولتان را به یک یا چند احساسی که مشتری از خرید آن محصول به او دست می دهد مرتبط کنید. بعنوان مثال کسی که پول زیادی را برای پرداخت یک عمل جراحی بینی پرداخت می کند برای کسب اعتماد به نفس بیشتر، زیباتر بنظر آمدن و کسب فرصتهای بیشتر برای ارتباط با دیگران این پول را پرداخت می کند. وقتی از همان شخص سئوال می کنید چرا بینی خود را عمل کردی؟ می گوید انحراف بینی داشتم و یا خوب نمی توانستم نفس بکشم. در حالیکه هیچکدام از این دلایل، دلایل واقعی عمل جراحی بینی او نیست.
شما بعنوان بازاریاب هر چه بیشتر بتوانید عواطف مردم را درگیر کنید بیشتر می فروشید.

 

۵ انگیزاننده قوی در مردم عبارتند از:

۱) ترس
نمونه آن یک تیزر تبلیغاتی بسیار موفقی بود که در انگلستان در مورد استفاده نکردن از موبایل در هنگام رانندگی ساخته شد. در این آگهی نشان داد که سه دختر در یک اتومبیل در حال رانندگی هستند و راننده دختر در حال ارسال پیامک در هنگام رانندگی است که ناگهان تصادف وحشتناکی برای آنان رخ می دهد. این آگهی بعنوان یکی از تاثیرگذارترین آگهی های تبلیغاتی در جهان شناخته شد.

 

۲) عشق:
عشق و ارتباط یکی از مهمترین عوامل انگیزاننده برای خرید است. مثلاً فرض کنید که رستورانی در آگهی های تبلیغاتی خود اعلام کند که با حضور در این رستوران فضایی فراهم کرده ایم که شما با دیگران آشنا می شوید و ارتباطات جدید برای شما بوجود می آید. اگر رستورانی پیامی مبتنی بر این احساس ارائه دهد بی شک می تواند تعداد مشتریان بیشتری را جذب نماید.

 

۳) کالای رایگان:
امروزه مردم بسیار تمایل دارند که معاملات موفقی را تجربه کنند. بعنان مثال اگر در بسیاری از نمایشگاه های تجهیزات پزشکی در ایران شرکت کرده باشید می بینید با اینکه پزشکان اشخاص متمولی هستند اما برای دریافت یک اشانتیون از یک غرفه بشدت استقبال می کنند. این به این دلیل است که انسان ذاتاً بدنبال دریافت چیزی بدون دادن هزینه آن است.
اگر بازاریابی باهوشی باشید می توانید محصولات رایگانی ارائه دهید تا از طریق آن محصولات گرانتر و ارزشمندتر خود را به انها بفروشید.

 

۴) درآمد بیشتر
اگر محصول شما بگونه ای باشد که بتوانید ثابت کنید با خرید آن، مشتری درآمد بیشتری کسب می کند یا مثلاً سالانه مبلغی را پس انداز خواهد کرد شک نکنید که او محصول شما را می خرد.

 

۵) آرزو
شما باید آرزوها و رویاهای مشتریان خود را پیدا کنید. اگر محصولات شما باعث شود که آنها به بخشی از آرزوهایشان دست یابند مطمئناً از شما خرید می کنند. مثلاً فرض کنید یک شرکت دکوراسیون داخلی آپارتمانی را به عنوان نمونه کار ارائه دهد که بتواند با نشان دادن ان به مشتریان ثابت کند که زندگی در آن خانه چقدر می تواند به آنها آرامش دهد و استرس را از آنها دور کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نگار سپهری

چطور تبلیغاتی تاثیرگذار داشته باشیم؟

شاید سال‌هاست که برای کسب و کارتان زحمت می‌کشید اما هنوز هم، با وجود مشتریان زیاد، یک نام آشنا نشده‌اید. ممکن است فکر کنید محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید شایستگی چنین نامی را ندارد اما اشتباه می‌کنید. گناه ناآشنا بودن محصول‌تان را بر گردن خط تولید یا مجموعه‌ای که سازمان‌دهی کرده‌اید نیندازید؛ مقصر اصلی خود شمایید که هیچ وقت با صدای بلند نام کسب و کار و قدرت خارق‌العاده‌اش را به زبان نیاورده‌اید. تلاش ما در این صفحات همین است، اینکه به شما پرقدرت‌ترین بلندگوی جهان را هدیه کنیم تا تنها با اندکی هزینه بیشتر و کمی فکر و خلاقیت، بتوانید موفقیت کسب و کارتان را به توان 10 برسانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نگار سپهری

رفتار عواطف در ارتباط با ویژگی های فردی و نگرش نسبت به تبلیغات و بازاریابان

طرح پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. که هدف از آن بررسی نقش واسطه ای عواطف در رابطه ویژگی های شخصیتی و نگرش نسبت به تبلیغات می باشد. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه مرودشت تشکیل دادند. طبق جدول مورگان از این تعداد 330 نفر از طریق روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه شخصیتی نئو، مقیاس سنجش عواطف پاناس و پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به تبلیغات می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از شیوه آماری ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون و تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج نشان داد ویژگی های شخصیت و عواطف پیش بینی کننده های معنی داری برای نگرش نسبت به تبلیغات می باشند. همچنین ارتباط معنی داری بین ویژگی های شخصیت و عواطف و نگرش نسبت به تبلیغات مشاهده شد. و از بین خرده مقیاس های ویژگی های شخصیت، برونگرایی و از بین عواطف، عاطفه مثبت ارتباط مثبت و معنی داری با نگرش نسبت به تبلیغات دارد. نتایج تحلیل مسیر نشان داد عواطف نقش واسطه بین ویژگی های شخصیتی و نگرش نسبت به تبلیغات دارد. 

 


احساسات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نگار سپهری

درباره بازاریابی ویروسی بیشتر بدانیم !

۱- مقدمه

ویروس، یک پوشش پروتئینی است که شامل مواد ژنتیک است. ویروس حمله ‌کننده از پوشش پروتئینی خود برای اتصال به یک سلول سالم استفاده می‌کند. اولین بار که اتصال محکم و قابل اطمینانی صورت پذیرفت، ویروس مواد ژنتیک خود را وارد سلول سالم می‌کند و به صورت دایمی د. ان. ای (D.N.A) سلول میزبان را تغییر می‌دهد. یک ویروس نسبتاً مؤثر می‌تواند سلول میزبان را تبدیل به یک کارخانه تکثیر ویروس کند. حال بازاریابی ویروسی با تبدیل شبکه اینترنتی مشتریان و مشترکان به ماشین عظیمی که خبرها را دهان به دهان پخش می‌کنند، شرکت را در معرض دید همه قرار می‌دهد.

 پیام تبلیغی یک شرکت با استفاده از ترغیب مشتریان به معرفی آن شرکت به دوستان و آشنایان می‌تواند به طور چشمگیری افزایش یابد. در واقع شرکت از مشتریان خود برای انجام این کار استفاده می‌کند و مشتری با هر بار استفاده‌، بی‌اختیار فروشنده محصول شرکت می‌شود. اگر درصد زیادی از دریافت‌کنندگان پیام، آن را به تعداد زیادی از دوستان خود ارسال کنند، رشد ارسال آن پیام بسیار قابل توجه خواهد بود و به طبع اگر تعداد تبادل کم شود، رشد با شکست مواجه خواهد شد. بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) به معنای عرضه تسهیلاتی به طور مجانی و دادن اجازه به افراد برای انتقال آن به دیگران است.

مقصود از عنوان “ویروسی” در این نوع از بازاریابی آن است که محتوای بازاریابی باید مثل یک ویروس واگیردار بین مخاطبان منتشر شود

۲- مقصود از بازاریابی چیست؟

پراکندن پیام میان مردم به هر تعداد که ممکن است، بدون این‌ که پولی برای تبلیغات صرف شود. در واقع این نوع بازاریابی، مانند ویروس خود را تکثیر می‌کند و مشتری منتشرکننده آن است. متداول‌ترین روش برای انجام این نوع بازاریابی شبکه جهانی اینترنت است که با افزایش تعداد کاربران اینترنت، اهمیت آن روز به روز افزایش بیشتری می‌یابد. خریداران کالا و خدمات به صورت online دایماً در حال توسعه شبکه خود هستند و بیشتر از گذشته به سایر خریداران برای یادگیری و یا توصیه محصولات و خدمات جدید متکی هستند.

 آغاز یک طرح بازاریابی ویروسی اثربخش، مستلزم ارایه یک دلیل یا انگیزه قوی به افراد است تا آنها را تشویق به ارسال پیام و یا تبلیغ مورد نظر به دوستان و اطرافیانشان کند. به طور مثال طنزها و لطیفه‌ها معمولاً خیلی سریع از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کند، صرفاً به این دلیل که بامزه و خنده‌دار‌ هستند. بنابراین کلید موفقیت در نهایت در دست بازاریابان است چرا که آنها باید با ارایه ایده‌ها و تشویق خلاقانه، انگیزه لازم را به افراد برای ارسال پیام مورد نظر به دیگران بدهند. یک ایده جالب توجه، به عنوان مشوق می‌تواند مشتریان را تشویق کند تا برای توصیه محصول و یا نام تجاری مورد نظر با هم ارتباط برقرار کنند.

۳- بازاریابی ویروسی راهبردی چیست؟

شرکتهایی از طریق پیامهایی دربرنامه‌های پست الکترونیک برای خود تبلیغ می‌کنند. بر اساس این روش هر نامه‌ای که توسط خدمات پست الکترونیک این شرکتها صادر می شود، حاوی پیام تبلیغاتی مختصر و مفیدی است، یعنی به تعداد نامه‌هایی که مردم با استفاده از خدمات این شرکتها بین هم مبادله می‌کنند، این پیامها هم توزیع می‌شود. از آنجا که این پیامها بدون فعالیت و دخالت مستقیم این شرکتها توزیع می‌شود و در تمام مکاتبات بین افرادی که نشانی الکترونیک خود را از این شرکتها اخذ کرده‌اند، منتشر می‌شود به این شیوه بازاریابی، ویروسی راهبردی می‌گویند.

۴بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی هر استراتژی است که افراد را به انتقال پیام بازاریابی به دیگران تشویق می‌کند و ایجادکننده امکان رشد ترویجی در نمایش و نفوذ پیام است.

دو بینش در بازاریابی ویروسی دارد که عبارت است از:

1.       دنیایی که در آن بازاریابان می‌توانند با هزینه‌های تقریباً معادل صفر مشتری ایجاد کنند.

2.       پیشنهاد می‌کند که ارتباطات از حالت “بازاریاب – مصرف‌کننده” به طرف “مصرف‌کننده- مصرف‌کننده” جابه‌جا شود. در واقع، بیشترین قدرت در فروش محصولات و ایده‌ها از طریق بازاریاب به مشتری صورت نمی‌گیرد، بلکه از طریق مشتری به مشتری انجام می‌شود.

بازاریابی ویروسی

۴-۱- دلیل محبوبیت بازاریابی ویروسی

شبکه‌های اجتماعی کاملاً به سمت وب حرکت کرده‌اند. اکنون بخش بزرگی از دوستان و اعضای خانواده هر شخص روی خط است یا به زودی به آن متصل می‌شود. تماس شخصی بر روی وب تقریباً به صورت رایگان است. هر شخص می تواند در عرض کمتر از یک روز با صد نفر ارتباط برقرار کند و هر کدام از این صد نفر نیز به نوبه خود می‌توانند با بیش از صد نفر دیگر ارتباط برقرار سازند. در واقع هرم ارتباطی می‌تواند در مدت یک روز ساخته شود، تاثیر شبکه نقش مهمی را ایفا می‌کند. همان طور که افراد بیشتری ثبت‌نام می‌کنند، آنها می‌توانند با گروه بزرگتری ارتباط برقرار کنند و به زودی تعداد کل به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

کارهای شرکتها برای ایجاد انگیزه در مشتریان

·         خدمات یا مفاهیم ارزشمند

·         تشویق مالی (در شکل رقابت و مسابقه یا برنامه‌های حق و حساب)

·         احساس تشخص به علت همراه بودن با نام و نشان تجاری شرکت

·         سرگرمی (انیمیشن، کارت پستال و …‌. )

۴-۲- انواع بازاریابی ویروسی

·         ویروسی ارزشی: در این حالت افراد تجربیات با کیفیت خود را با دیگران سهیم می‌شوند. فرد “الف” محصولی را امتحان می‌کند و آن را خوب می‌یابد، پس او به فرد “ب” می گوید که او نیز این محصول را امتحان کند. در این حالت محصولات باید به اندازه کافی خوب باشند تا منجر به ترغیب افراد شوند. در واقع استفاده از این جمله که “این موضوع را برای دوستان خود به‌ صورت رایگان ارسال کنید” یک محصول را ویروسی نمی‌کند، بلکه آنها فقط به استفاده‌کنندگان اجازه می‌دهند تا درباره محصولات خوب با دیگران صحبت کنند.

·         ویروسی حیله‌ای: افراد به دلایل زیادی‌، از طریق تشویق دیگران سعی در فروش محصول می‌کنند. فرد “الف” سعی می‌کند تا فرد “ب” را متقاعد کند که محصول را امتحان کند، زیرا ممکن است در صورت استفاده فرد “ب” از آن محصول، فرد “الف” پاداشی دریافت کند. در این حالت استفاده‌کننده بایستی احساس کند که پاداش ارزشمند است و این که محصولات به اندازه کافی خوب باشند که برای نارضایتی احتمالی دیگران بتوان ریسک کرد. به عبارت ساده، زمانی که محصولات به اندازه کافی با کیفیت نیستند، افزودن پاداش ممکن است منجر به واکنش شدید استفاده‌کننده در برابر فروش شود.

·         ویروسی حیاتی: افراد می‌خواهند تا در تجربیات خود با کسانی شریک شوند که به محصولات معین و ویژه‌ای نیاز دارند. فرد “الف” می‌خواهد در تجربه یک محصول با فرد “ب” شریک شود و فرد “ب” نیاز به محصول دیگر دارد و … نرم‌افزار آکروبات (acrobat) و سایت ای – بی (eBay) مثالهایی از این دسته‌اند. در این حالت استفاده‌کننده بایستی احساس کند که آن تجربه و محصول ارزشمند است تا علاوه بر ایجاد تغییر در خود شخص، دلیلی برای ارسال آن به دیگران نیزداشته باشد.

·         ویروسی مارپیچی: افراد می‌خواهند تا در تجربیات شاد، و یا جالب با دیگران شریک شوند. فرد “الف” می‌خواهد تجربه خود را با فرد “ب” در میان بگذارد، به خاطر این که او فکر می‌کند که فرد “ب” نیز آن موضوع را مثل خودش شاد، و یا جالب می‌داند. ذکر این موضوع لازم است که محصولات و کالاهای اجباری مناسب این طبقه نیستند.

·         ویروسی ناخوشایند: افراد به دیگران درباره تجربیات منفی خود هشدار می‌دهند. فرد “الف” محصول را امتحان می‌کند و درمی‌یابد که محصول خیلی بدی است سپس او مانع استفاده فرد “ب” از این محصول می‌شود. کسی که محصولاتی با کیفیت پایین ایجاد می‌کند که مطابق با نظر و سلیقه استفاده‌کننده نیست یا محصولاتی که استفاده‌کننده حالت مزورانه‌‌ای را در آن محصول مشاهده می‌کند، این نوع ویروس را ایجاد می‌کند.

نتیجه آن که برای ویروسی ساختن بایستی نوع آن را در نظر داشت. شرکتها باید سعی کنند تا نیازها و خواسته‌های استفاده‌کنندگان خود را شناسایی و برای برآورده ساختن و ارضای آن نیازها و خواسته‌ها، محصولاتی را ایجاد کنند که منجر به یک تجربه مثبت در استفاده‌کننده شود. مطابق با بررسی‌های صورت گرفته به طور متوسط استفاده‌کنندگان بر خط، دوازده نفر دیگر را از تجربه خرید خود آگاه می‌کنند و این پویایی، قدرت بازاریابی ویروسی است.

۴-۳- مشکلات بازاریابی ویروسی

·         کنترل نام و نشان تجاری: این که شرکت، کنترلی بر روی نام و نشان تجاری خود ندارد. شرکت نمی‌داند که در آینده چه کسی قصد برقراری ارتباط را دارد. در نتیجه، بسیاری از پیامها ممکن است توسط افرادی غیر از مخاطبان هدف به پایان برسد. علاوه بر این در بعضی موارد افراد ممکن است، پیام را تعدیل یا چیزی را به آن اضافه کنند که این باعث ادراک متفاوت افراد از نام و نشان تجاری شرکت شود، چیزی که مورد نظر شرکت نبوده است .

·         رشد بدون نمودار (نگاره): بازاریابی ویروسی می‌تواند به مسیرهای رشد غیر قابل پیش‌بینی منجر شود. این موضوع که چنین رشدی مورد انتظار شرکت بوده یا خیر و این که حتی اصلاً شرکت خواستار این رشد بوده یا نه، به درستی مشخص نمی‌شود. چنین مسیرهای رشدی ممکن است منجر به تغییرات ناگهانی و غیر منتظره در مسیر استراتژیک شرکت شود که می‌تواند به صورت معمایی حل نشده در آید.

·         فقدان سنجش و اندازه گیری: شرکت همیشه نمی‌تواند فردی را که پستهای الکترونیک را دریافت می‌کند و آنچه را که انجام می‌دهد، پیگیری کند. در بسیاری از موارد مشخص کردن این که چه افرادی خدمات شرکت را انتخاب کرده‌اند، از طریق تکنیکهای بازاریابی ویروسی امکان‌پذیر نیست.

·         تهدید روابط شخصی: اگراین نوع بازاریابی به صورت ضعیفی عمل کند، این نوع بازاریابی می‌تواند در ابعاد وسیع باعث خدشه‌دار کردن موقعیت بازاریاب شود. دریافت یک پست الکترونیک تجاری توسط یک دوست به طور ناخواسته، می‌تواند روابط فرد را با شخصی که این نامه را برایش ارسال کرده است، تضعیف کند که این موضوع ممکن است باعث از دست دادن یک دوست و عصبانیت از بازاریاب شود که این پیام ناخواسته را برای فرد ارسال کرده است.

۴-۴برخی راهکارهای غلبه بر مشکلات بازاریابی ویروسی

·         ایجاد نام و نشان تجاری بسیار قوی که تحمل تعبیر و تفسیرها را داشته باشد و یا ابداع رهیافت و راهکاری که فاقد نام و نشان تجاری باشد.

·         انتخاب و استفاده کردن از ویروسی که دارای ارزش زیادی است و محدود ساختن روابط.

·         آشنایی و شناخت قوانین و مقررات و آموزش طرفداران شرکت

·         گسترش، تنظیم و هدف‌گیری در مورد ویروسهایی که دارای ارزش هستند.

آنچه مسلم است بازاریابی ویروسی یک هدف نیست، بلکه بخشی از استراتژی جامع بازاریابی شرکت است. در واقع اگر هدف عمده فعالیتهای پست الکترونیک، ایجاد نام و نشان تجاری است به منظور تحقق این هدف، می‌توان از بازاریابی ویروسی استفاده کرد.

نتیجه آن که اگر چه ممکن است شرکتی مهارت و زبردستی خاصی در ارایه پیامهای مهم را داشته باشد و همه قوانین و مقررات مربوط به پست الکترونیک را نیز در نظر داشته باشد، ولی مهمترین مساله این است که اگر مصرف‌کننده از سایت بازدید کند و چیزی کمتر از انتظار خود را مشاهده کند، شرکت در امر بازاریابی ویروسی موفق نخواهد شد و بایستی جدی‌تر به این قضیه نگاه کند.

بازاریابی ویروسی

۴-۵ده روش موثر برای بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی به مردم این امکان را می‌دهد تا از محصولات و سرویسهای شما به صورت رایگان استفاده کنند. این امکان در جهت چند برابر کردن و سرعت بخشیدن به فروش شما در اینترنت بسیار موثر خواهد بود. ایده پنهان در بازاریابی ویروسی این است که شما تبلیغ خود را به همراه جایزه‌ای در اختیار دیگران برای استفاده یا هدیه آن به دیگران، قرار می‌دهید.

1.       به دیگران اجازه دهید از مقاله‌های شما برای استفاده در وب‌سایت، مجله الکترونیکی، خبرنامه‌ها و کتب الکترونیکی خود بهره‌مند شوند. منبع و امکان چاپ مجدد مقاله را در انتهای آن قرار دهید.

2.       اجازه دهید دیگران از هر هدیه رایگان شما به عنوان جایزه برای فروش محصول یا معرفی خدمات شما استفاده کنند.

3.       اجازه دهید دیگران از صفحه تبادل نظر online شما روی وب‌سایت خود استفاده کنند. بعضی افراد این صفحه را در اختیار ندارند، می‌توانید در ازای اجازه استفاده دیگران از این صفحه، بنر خود را در بالای صفحه اضافه کنید.

4.       به دیگران اجازه دهید بر روی سرور شما وب‌سایتی به رایگان ایجاد کنند. به ازای فضای رایگانی که در اختیار آنها قرار می‌دهید، از فضای تبلیغاتی وب‌سایتهای آنان استفاده کنید.

5.       به دیگران اجازه دهید لینک سایت خود را در دفترچه راهنمای رایگان وب‌سایت سایت شما قرار دهند و در مقابل از آنها بخواهید لینک وب‌سایت شما را در وب‌سایت خود قرار دهند.

6.       سرویسهای online رایگانی مانند: Email رایگان، ثبت رایگان در موتورهای جستجوگر و … در وب‌سایت خود ارایه نمایید. به دیگران اجازه دهید از این سرویسها در وب‌سایت یا مجله الکترونیکی خود بهره گیرند.

7.       به دیگران اجازه دهید نرم‌افزارهای رایگان شما را به دوستان خود هدیه دهند. فراموش نکنید تبلیغات خود را در داخل برنامه‌ها قرار دهید.

8.       امکان بهره‌گیری از نمونه طرحهای گرافیکی وب‌سایت و یا خبرنامه را برای دیگران فراهم آورید تا از آنها استفاده نموده یا به دیگران هدیه دهند، شما فقط تبلیغات خود را در آنها بگنجانید.

9.       اگر کتاب الکترونیکی دارید، به دیگران اجازه دهید تبلیغات خود را به رایگان در آن اضافه کنند. به یاد داشته باشید با این کار، آنها کتاب الکترونیکی شما را در اختیار بازدیدکنندگان وب‌سایت خود یا مشترکین مجله الکترونیکی خود قرار می‌دهند.

10.    امکان استفاده از کتاب الکترونیکی خود را برای دیگران فراهم آورید. اجازه دهید دیگران کتاب الکترونیکی شما را به بازدیدکنندگان خود ارایه نمایند. بازدیدکنندگان جدید نیز باید بتوانند کتاب را در اختیار دیگران بگذارند. ادامه این کار موجب پخش شدن ویروسی کتاب الکترونیکی شما و در حقیقت تبلیغ شما و محصولات و خدمات شما در اینترنت می‌شود.

۴-۶چند استراتژی بسیار موثر در بازاریابی ویروسی

·         ارایه این امکان که افراد از مجموعه محصولات و خدمات در سایت به طور مجانی استفاده کنند، این در واقع قوی‌ترین استراتژی بازاریابی ویروسی است. ایده‌ای که در پس بازاریابی ویروسی قرار دارد، این است که شرکت تبلیغ خود را با ارایه یک کالا یا خدمت مجانی به افراد عرضه کند.

·         نوشتن مقالاتی که موضوعات آن مرتبط با محصول یا خدمت مورد نظر نیز هست. در این ارتباط، باید به افراد اجازه استفاده مجدد از این مقالات را در وب‌سایتشان یا جای دیگر داد، چرا که آنها با معرفی مرجع و منبع مقاله و اشاعه محتویات آن به طور غیر مستقیم و ناخودآگاه اقدام به بازاریابی به نفع شرکت می‌کنند.

·         امکان ارسال هر یک از صفحات یا متون موجود در وب‌سایت شرکت به وسیله بازدیدکنندگان به دوستان و اطرافیانشان، به طوری که افراد تنها با وارد کردن نام و نشانی ایمیل مورد نظر خود بتوانند متن مورد علاقه‌شان را به فرد دیگری ارسال کنند.

·         ایجاد امکان عضویت بازدیدکنندگان در سایت شرکت و همچنین ایجاد امکان ارسال خبرنامه به ایمیل کاربران و ارایه فضای کافی به آنها برای ساخت سایت شخصی به طور رایگان و در زیرمجموعه سایت اصلی شرکت، تا از این طریق هم آنها به فضایی برای ارایه مطالب خود و رسیدن به اهدافشان دست یابند و هم شرکت امکان تبلیغ برای کالا و خدمات خود را در آن فضا داشته باشد.

·         در نظر گرفتن تالارهای گفتگو به منظور تماس و گفتگو با افراد و نیز برقراری ارتباط میان آنها با یکدیگر به صورت online به این ترتیب تبادل اطلاعات و ارتباطات میان افراد با هم و با شرکت بسیار آسان می‌شود.

·         انتشار یک کتاب الکترونیک (Ebook) و دادن این اجازه به افراد که تبلیغات مورد نظر خود را ضمیمه این کتاب کنند که به آنها انگیزه لازم را جهت انتقال کتاب مورد نظر به سایرین می‌دهد. به این ترتیب پیام یا تبلیغ مورد نظر شرکت به آسانی انتقال می‌یابد. به علاوه حتی محتوا و موضوع کتاب در صورت جذابیت می‌تواند مورد توجه و علاقه خوانندگان قرار گرفته و انگیزه لازم را برای فرستادن آن به دیگران در آنها ایجاد کند.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نگار سپهری

رمز موفقیت مطالب تبلیغاتی، درگیر کردن عواطف مخاطبین!

مردم در طول روز به طور متوسط در معرض بیش از پنج هزار تبلیغ قرار می‌گیرند. در میان این پنج هزار تبلیغ و بیشتر، فقط ۱۲تای آنها می‌تواند روی مصرف‌کنندگان تاثیر بگذارد. حالا با این اوصاف چطور تبلیغ شما می‌تواند در میان این همه هیاهو دوام بیاورد؟
تفاوتی ندارد که شرکت شما در لیست Fortune 500  قرار دارد یا یک استارت‌آپ تازه شکل گرفته، بهترین راه برای دیده شدن کسب و کار شما و ماندن در میدان رقابت این است که بتوانید ارتباطی عاطفی با مخاطبین خود برقرار کنید. لازم است بدانید که برای موفق شدن کسب و کار، فروش یک محصول کافی نیست. حالا دیگر همه چیز به تجربه‌ای برمی‌گردد که شما با ارائه محصولتان برای مخاطب ایجاد می‌ کنید. این تجربه وابسته به توانایی شما در ایجاد ارتباط درست با مخاطب مناسب در زمان مناسب است. با در نظر گرفتن سه مفهوم کلی در بازاریابی که در ادامه شرح داده شده، می‌بینید که چطور نفوذ به احساسات مخاطب، باعث افزایش تعامل آنها با کسب و کار شما می‌شود و در ادامه این تعامل، مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل می‌کند و منجر به فروش بیشتر می‌شود.

 

بازاریابی


۱-ارزش‌های عمیق‌تری ایجاد کنید.

با احتمال خیلی زیادی می‌توان تصور کرد که بیشتر خوانندگان این نوشته یک ویژگی مشترک دارند، آنها در حال  خواندن این متن با استفاده گوشی همراهشان هستند. اما چرا اینطور است؟ درحالیکه گوشی شما باید ابزاری برای برقراری تماس تلفنی باشد اما بازاریابان به شیوۀ دیگر و از راه‌های متفاوتی توجه شما را به این کالا جلب کرده‌اند.
اپل، شرکتی است که موفقیت‌اش را به طور خاص مدیون توانایی‌اش در هدف گرفتن موثر احساسات مخاطبان است. تبلیغ تلویزیونی این شرکت برای گوشی آیفون در کریسمس سال ۲۰۱۳  داستان پسر جوانی را نشان می‌دهد که با استفاده از گوشی آیفون خود در روز کریسمس ویدیوهای طبیعی کوتاه از خانواده خود می‌گیرد، با قرار دادن آنها در کنار هم فیلم کوتاهی می‌سازد و باعث می‌شود اشک شوق در چشمان مادرش حلقه بزند. در واقع اپل با این تبلیغ فقط به دنبال فروش آیفون نیست، بلکه در این آگهی احساس عشق، تعلق و ارتباط داشتن را ترویج می‌کند.
خب، این موضوع چگونه در استراتژی بازاریابی شما معنادار می‌شود؟ به عنوان یک قاعدۀ کلی این متدولوژی را در ذهن خود ثبت کنید: مزایا اولویت اول را دارند و ویژگی‌ها اولویت دوم. مهم است که به مخاطبان خود توضیح دهید که محصول شما چیست و چه کاری را انجام می‌دهد، اما این مهم‌تر است که به آنها توضیح دهید محصولتان چه کاری «برای آنها» می‌کند. هرچه محصول شما بتواند به خوبی نیازهای روحی را تامین کند، شما را در گردونه رقابت از دیگران جلوتر می‌اندازد.

۲- دغدغه‌های ذهنی را کاهش دهید.

مردم از چیزهایی که باعث ناراحتی آنها می‌شود، دوری می‌کنند. از دیدگاه روانشناسی این میل طبیعی افراد در اجتناب از درد می‌تواند در استراتژی بازاریابی شما استفاده و باعث افزایش ارتباط شما با مخاطبانتان شود.  مخاطب شما از چه چیزی بیشتر از همه اجتناب می‌کند؟ اگر جواب مواردی مثل خجالت، عصبانیت، ترس یا هر حس منفی دیگری هم باشد، شما می‌توانید با استفاده از روش‌های روانشناسی به مزیت‌هایی دست یابید. شرکت‌های مرتبط با خدماتی مثل سلامتی و نیکوکاری یا خدمات مالی معمولا از روش روانشناسی دغدغه برای نشان دادن ارزش‌های خود به مردم استفاده می‌کنند. به این صورت که در کپی‌ها و شعارهای خود به شکل مستقیم به موضوعاتی مثل چاقی، بدهی‌های مالی و از این دست دغدغه‌های معمول اشاره می‌کنند. این روش به این شکل عمل می‌کند که شما را مستقیما با دغدغه‌تان درگیر می‌کند. تبلیغی با تیتر : «آیا شما هم غبغب خود را پنهان می ‌کنید؟» برخی افراد را در معرض احساس شرم قرار می‌دهد و اگر با تصویری که نشان‌دهنده این موضوع و پنهان کردن غبغب همراه شود تاثیر بیشتری می‌گذارد. کار اینجا تمام نمی‌شود، مرحله بعدی ارائه یک راه‌حل است، در ادامه باید راه‌حل کاربردی برای این دغدغه ارائه دهید تا تاثیرگذاری خوبی داشته باشد.
به خاطر داشته باشید، مرز باریکی بین ایجاد انگیزه و ایجاد دغدغه وجود دارد. برای حفظ روند اخلاقی عملکرد، از ادعاهای نسنجیده اجتناب کنید و مطمئن شویدکه یک راه‌حل واقعی و موثر به مخاطبان خود ارائه می‌دهید. مشکلی نیست که برای آنها دغدغه ایجاد کنید اما فقط به شرط اینکه پس از آن راه‌حل هم ارائه دهید.

۳- افسوس نخورید

بری شوارتز (Barry Schwartz) در سخنرانی خود برای برنامه TED Talk درباره مفهومی به نام «تناقض انتخاب» صحبت می‌کند. شوارتز تصور غلط «انتخاب بیشتر، آزادی بیشتر» را رد می‌کند. در عوض می‌گوید، «حق انتخاب باعث آزادی بیشتر ما نشده، بلکه ما را بیشتر فلج کرده است. خوشحال‌ترمان نکرده، نارضایتی ما را بیشتر کرده است
تناقض انتخاب‌ مفهومیست که باید همراه با موضوع دیگری در نظر گرفته شود و آن کم کردن پشیمانی و تاسف مشتریانتان است. ارائه محصولات یا خدمات بسیار زیاد به یک باره، باعث می‌شود خطر خسته و مستاصل شدن مشتریان افزایش یابد تا جایی که از تصمیم خود احساس پشیمانی کنند.
در بعضی از موارد، گزینههای بیشتر در واقع به فروش و رضایت کمتر می‌انجامند. این موضوع را هنگام عرضه تبلیغات و جشنواره‌های خاص برای کسب و کار خود به خاطر داشته باشید. مفهوم تناقض انتخاب به شما توصیه می‌کند تا به جای اینکه تعداد زیادی از محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید، تنها یک یا دو گزینه را در نظر بگیرید و با تمرکز بر آنها، فروش بیشتر و کالای مرجوعی کمتر را در طولانی مدت تجربه کنید.
با در نظر داشتن موارد فوق، شما می‌توانید برای مخاطب خود ارزش ایجاد کنید، راه‌کارهای خود را به فروش برسانید و پشیمانی پس از خرید را کاهش دهید. بدین شکل می‌توانید ارتباط عاطفی خود با مخاطبان را بیش از پیش تقویت کنید و روابطی بلند مدت و سودمند بسازید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نگار سپهری

"تماس با بروکسل" در راستای زیاد کردن گردشگران خارجی بروکسل

با توجه به اتفاقات اخیر و اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در ارتباط با تروریسم در پایتخت بلژیک، صنعت گردشگری در این شهر با مشکلاتی مواجه شده بود.  به همین دلیل اخیرا دفتر رسمی گردشگری در بروکسل تصمیم گرفت با کمک آژانس تبلیغاتی Air برای ترویج این شهر و تشویق گردشگران برای انتخاب آن، کار خلاقانه ‌ای انجام دهد و به همه اثبات کند که در حال حاضر بروکسل کاملا امن است.

 

 کمپین تبلیغاتی در بروکسل

 

در ماه نوامبر سال گذشته و بعد از حملات تروریستی در پاریس بود که بروکسل با هشدارهایی جدی روبه‌رو شد و رسانه‌های بین‌المللی این شهر را به عنوان منطقه ‌ای خطرناک معرفی کردند و به گردشگران توصیه می‌کردند تا حد امکان سفر خود را به آنجا به تعویق بیندازند. این اخبار تاثیر قابل توجهی روی گردشگری داشت و باعث لغو خیلی از سفرها شد و خیلی‌ها سفرشان را به این شهر به تاریخ دیگری موکول کردند.
کمپین Call Brussels یا «با بروکسل تماس بگیر»، کمپین موفقی بود که اخیرا در ارتباط با همین موضوع برگزار شد. این کمپین با اتصال به سایت visit.brussels امید داشت با استفاده از قدرت اینترنت و توسط تعامل‌هایی به شکل زنده به عنوان راهی که گردشگران بتوانند با ساکنین محلی ارتباط برقرار کنند، آنها را دوباره به این شهر دعوت کند. در همین راستا سه کابین تلفن در مکان‌های پرتردد شهر بروکسل نصب شد. با تشویق گردشگران به بازدید از وبسایت این کمپین، آنها می‌ توانستند یکی از این سه کابین را انتخاب کنند و با یک رهگذر در آن اطراف صحبت کنند. با توجه به گفت‌وگو های متعدد و جالب مردم در سراسر جهان، هم گردشگران و هم مردم محلی از شرکت در این کمپین حس خوبی داشتند. گردشگران می‌توانستند نگرانی‌هایشان را در مورد امنیت بروکسل برای بازدید از این شهر مطرح کنند.
ترکیب استقبال شهروندان و قوت قلب دادن آنها در مورد شهر با وجود دوربینی در نزدیکی کابین تلفن توانست نظر خیلی از گردشگران را جلب کند و نگرانی‌هایشان را در مورد ایمنی این شهر برطرف کند.
فقط در مدت پنج روز اجرای کمپین «با بروکسل تماس بگیر»، دریافت ۱۲۶۸۸ تماس از ۱۵۴ کشور و پوشش کمپین در رسانه‌های بزرگ اثبات کردند که این ایده بسیار موفقیت آمیز بود. با پخش شدن هرچه بیشتر هشتگ #Callbrussels در اینترنت، تصویر خوبی از شهر بروکسل از راه صحیحی ارائه و منجر به ۹ میلیون impression در شبکه های اجتماعی شد.


لینک فیلم:

http://www.aparat.com/v/lFGSh



در نظر گرفتن این کمپین از دیدگاه یک بازاریاب، نظریه دیگری را اثبات می‌کند که مردم به بررسی‌های حقیقی و نظرات واقعی بیشتر از کمپین ‌هایی که به شکل مستقیم فقط به تبلیغات می ‌پردازند، باور دارند و بدین صورت تصور می‌کنند که می‌ توانند به جای تبلیغات به شکل قدیمی، بیشتر به نظرات و توصیه‌ های واقعی اعتماد کنند.
قدرت نفوذ و تاثیرگذاری در بازاریابی، اگر از طریق یک دوست باشد و یا غریبه امروز بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و این کمپین هم از این قدرت در بهترین راه ممکن بهره برده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نگار سپهری