آيا اخيرا به اين نکته توجه کرده‌ايد که برندها از شکلک‌ها(۱) در تبليغات و پست‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي خود استفاده مي‌کنند؟ به نظر شما چرا؟

در گزارش جديد Appboy(۲) به اين نکته اشاره شده است که بازاريابان موبايلي در کمپين‌ها استفاده زيادي از شکلک‌ها دارند. اين شرکت با بررسي بيش از ۹۴۰۰ کمپين تبليغاتي اجرا شده بر روي اندرويد و iOS، اعلام کرد استفاده از شکلک‌ها در پيام‌ها سالانه ۷۷۵٪ افزايش داشته است. آن‌ها همچنين به اين نکته اشاره کردند که اين رشد در سيستم‌عامل اندرويد با ۱۰۷۰٪، بيشتر از ميزان رشد آن در سيستم‌عامل iOS با ۶۶۲٪ بوده است.

چرا شکلک‌ها اين چنين تاثير گذار بوده‌اند؟ بايد گفت که اين اَشکالِ کوچک، باعث شخصيت‌دار شدن ايميل‌هاي بازاريابي شده و توجه کاربران موبايل را به خود جلب مي‌کنند. البته Appboy گفت که نمي‌تواند بگويد که پيام‌هاي داراي شکلک، شانس بيشتري براي باز شدن نسبت به پيام‌هاي بدون شکلک دارند. براي يافتن اين نکته احتياج به بررسي‌هاي بيشتري است.

روشن است که بازاريابان موبايلي همه موارد ممکني را که مي‌تواند آن‌ها را به روش‌هاي خلاقانه‌تري به مشتريان برساند امتحان مي‌کنند. از آن‌جا که مردم زمان بيشتري را بر روي موبايل‌هايشان صرف مي‌کنند، تامين‌کنندگان محتوا بايد حضورشان در اين فضا را به گونه‌اي تغيير دهند که بتواند تاثير مثبتي بر مشتريان داشته باشد.

علاوه بر اين تکنيک، روش‌هاي بسيار مختلفي در بازار تبليغات موبايلي وجود دارد که با استفاده از آن‌ها و با استفاده از دستگاه‌هاي موبايلي نظير تلفن هوشمند و تبلت، بيشترين بهره را براي کسب‌وکارتان بدست آورد.

 

استیکرهای شبکه های اجتماعی

 

 

در انتها به چند نکته از يک گزارش جالب در مورد بازاريابي موبايلي اشاره مي‌کنيم. اين گزارش توسط جسيکا اسميت(۳)، آناليزور تحقيقات در بخش تحقيقات کمپاني BI(۴) تهيه شده که در آن، نگاهي دقيق به تکنيک‌هاي مختلفي که امروزه استفاده مي‌شود داشته است:

·         با استفاده هرچه بيشتر مشتريان از دستگاه‌هاي موبايلي، تقاضا براي کمپين‌هاي موبايلي بيشتر شده است. با افزايش هزينه انجام شده براي تبليغات موبايلي، فرصت مناسبي براي بازاريابان خلاق به وجود آمده است.

·         بازاريابان بايد بسته به اندازه و ويژگي‌هاي مخاطبان‌شان و نوع پيامي که مي‌خواهند بفرستند، از تکنيک‌هاي متفاوتي استفاده کنند. در تمام اين تکنيک‌ها، بازاريابان بايد به محيط شخصي موبايل احترام گذاشته و همچنين به پتانسيل ارتباطات وسيع توسط اين دستگاه توجه کنند.

·         تکنولوژي‌هاي جديد مانند بهينه‌سازي پوياي خلاقه‌ها(۵)، جان تازه‌اي به کمپين‌هاي تبليغات موبايلي داده است.

·         تبليغات درون-اپليکيشني و به طور خاص تبليغات ويدئويي، مي‌تواند درصد بالايي از سرگرمي و تعامل را در مخاطبان ايجاد کند. اپليکيشن‌هايي که قابليت رديابي موقعيت مکاني را دارند و براساس آن خدماتي را ارائه مي‌دهند، داده‌هاي ارزشمندي را در اختيار ما قرار مي‌دهند که به‌وسيله آن مي‌توان قابليت‌هاي هدف‌گيري را گسترش داد.

 

 

 

 

منبع: صباد